Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tagjaink szakmai munkássága

 

 

Dr. ILIÁS LAJOSNÉ (Lukács Aranka) vagyok. Gyógypedagógiai tanári diplomát az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző szakán szereztem, 2000-ben a BME Közoktatás-vezetői szakán pedagógiai szakvizsgát tettem. Az önképzést fontosnak tartom, rendszeresen részt veszek tanúsítványt adó továbbképzéseken. Széleskörű vezetői tapasztalatra tettem szert, a zuglói Benedek Elek Általános Iskolában húsz évig az iskola igazgatója voltam. Közoktatási szakértőként több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezem.

Szakterületeim: tanügyigazgatás, szervezet és minőségfejlesztés, pedagógiai értékelés, felnőttoktatás intézményértékelés, esélyegyenlőség, hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése és iskolai oktatása, integrált nevelés és oktatás. ig.sz: SZ024586

Kutatásokban, szakmai anyagok kidolgozásában, uniós projektek tervezésében és megvalósításában vettem részt:  HEFOP 2.1.B. (2005) munkacsoport vezetőként képzési programcsomagot dolgoztam ki; a TÁMOP 3-1-1 (2011) projekt a Biztos Kezdet Óvodai Programban a kutatási és a stratégiai tervet készítettem el; az „SNI-fejlesztések beépülése a közoktatásba” TÁMOP-3.1.1 (2012) kutatás szakmai vezetője voltam; az „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” TÁMOP-3.1.2 (2013) kutatási és pedagógiai tervet készítettem. Alkotó-szerkesztője voltam a Mód - Szer - Tár című szakmai kézikönyvnek. Kidolgoztam a hátrányos helyzetű, SNI tanulók fejlesztésének módszertanát, amely a „Gyakorlati kézikönyv 9-12. évfolyamon tanító pedagógusoknak” című kiadvány formájában jelent meg 2011-ben. „Az SNI gyermekek, tanulók integrált nevelésének. oktatásának szakszerű és jogszerű ellátása, gyakorlati feladatai az új köznevelési rendszerben” címmel írtam tanulmányt 2013-ban.

Kidolgozója és oktatója vagyok több 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzésnek, melyet az ország számos pontján tartottam különböző témákban: az SNI tanulók fejlesztése és együttnevelése, egyéni fejlesztési tervek készítése és megvalósítása, konfliktuskezelés, agressziókezelés, figyelemzavar és hiperaktivitás, szervezetfejlesztés, vezetőképzés,változásmenedzselés,csapatépítés , családi életre nevelés. Rendszeresen publikálok pedagógiai szaklapokban, kiadványokban. A legfrissebb tanulmányom (2014) „A figyelemzavaros, hiperaktív tanulók pedagógiai megsegítése” címmel jelent meg a Közoktatási és köznevelési intézményvezetők gyakorlati kézikönyvében. 2002-2011 között minőségfejlesztési, minőségirányítási tanácsadói feladatokat láttam el az ország számos településén valamennyi intézmény típusban (a teljesség igénye nélkül: Budapest, Szarvas, Hatvan, Pomáz, Gödöllő, Érd, Szeged, Szentendre). 2014/2015-ben a TÁMOP- 3.3.8 pályázat Intézményfejlesztési Modul keretében mentori tevékenységet, a TÁMOP- 3.4.2 projektben helyzetelemzési, szervezetfejlesztési tanácsadást végeztem. Aktuális feladatom a TÁMOP 3.1.8 Intézményi önértékelés témakörében van.

Jelenleg az ILARI Oktatási – Fejlesztési - Tanácsadó Bt. ügyvezetője vagyok. Közoktatási szakértői, minőségfejlesztési tanácsadói feladatotokat látok el.

Fogékony vagyok az innováció, az új szemléletek és megoldási módszerek iránt, amelyek előre vihetik a köznevelés ügyét. Aktívan részt veszek a pedagógus szakma közéleti tevékenységében. A Magyarországi Pedagógusok Egyesületének (MAPE )elnökségi tagja, a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének,(MAGYE) a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének (KÖSZOE) és az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények Országos Egyesületének (EGYMI) tagja vagyok.

Évente részt veszek az országos konferenciákon, előadásokat tartok, véleményezem a szakterületet érintő törvényeket, rendeleteket.

A 2016/17.-es tanévben célzottan az Utazó Gyógypedagógusi Hálózatok működését érintő rendelkezések módosítására tettem javaslatot. Örömmel tapasztaltam, hogy ezt az országos EGYMI egyesületének elnöksége is támogatta. A hatályba lépett rendelet már tartalmazza az új szakmai szabályozást.

A Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete kérésére a köznevelés területét érintő jogszabályok, miniszteri rendeletek tervezetének véleményezését segítettem. Az elmúlt két évben   több különböző témájú harminc órás akkreditált pedagógusképzést tartottam, főleg a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek/tanulók fejlesztése érdekében. Óvónők számára nagy segítséget jelentett a”Másképpen fejlődő gyermekek óvodai nevelése: az óvodás gyermekek körében előforduló pszichés zavarok felismerése és korrekciója. Figyelemzavar és hiperaktivitás kezelése, az együttnevelés lehetőségei” címmel tartott képzésem. Sikeres volt a Tankerületi Központ vezetőinek tartott négy napos csapatépítő tréningem, valamint egy szegregált vidéki iskola  EGYMI-vé való átszervezése.

 

 Speciális szakértelmemmel, tapasztalataimmal szívesen segítek a hozzám forduló kollégáknak, pedagógusoknak.